Uzturi sevi formā ziemā bez fitnesa zāles

Bez sporta zāles abonementa kartītes daudzi cilvēki jūtas kā pazaudējušies, ja runa ir par labas fiziskās formas uzturēšanu ziemas mēnešos. Slēpošana un hokejs ir lieliski sporta veidi, bet tie var būt arī padārgi un prasa daudz laika gan plānošanā, apmācībās un ceļošanā uz un no plānotās norises vietas. Tomēr ar nelielu radošumu, izdomu un dažiem pamata aprīkojuma elementiem nav grūti nonākt pie labākā formas uzturēšanas modeļa ziemā, kas var pat būt visai jautri. Ziemai nav obligāti jābūt saistītai tikai ar ziemas guļu. Šogad izmanto dažus noderīgus padomus, lai saglabātu sevi labā formā ārpus sporta zāles un nākamā gada pavasarī nekautrējoties varēsi izrādīt savas pludmalei gatavās ķermeņa aprises.

Pavisam vienkāršs veids, lai uzturētu sevi formā drēgnajos ziemas mēnešos, ir skriet vai kāpt augšup un lejup pa kāpnēm savā mājā vai daudzdzīvokļu ēkā. Tas ir lielisks augstas intensitātes kardio un kāju treniņš. Labs risinājums tiem, kas tikai uzsāk izmantot trepes savos treniņos, lietot intervālus – viens stāvs skriešana, otrs soļošana. Ja intensitāti vēlaties palielināt – mēģiniet pārkāpt vai pārlēkt uzreiz divus pakāpienus vienlaicīgi, vai, piemēram, veiciet pietupienus vai lēcienus gaisā no vietas laukumā starp kāpnēm.

Slidošana ir lielisks aerobais un sociālais treniņš, ko var izbaudīt bez maksas uz aizsalušām ūdenstilpnēm vai pat dažās publiskajās pilsētas slidotavās. Ja lieli triki uz slidām nav tavā repertuārā, tad tomēr daudz varēsiet panākt ar slidošanas tempu. Arī slidošana atpakaļgaitā spēs nodarbināt jūsu muskuļus visdažādākajos veidos. Ja jums ir pieejami vismaz 10 līdz 20 metri ledus, ko varat izmantot savam treniņam, tad iesakām uzsāk slidot maksimāli ātrā tempā, tad pilnībā apstāties, pieskarties ar roku ledum un uzreiz turpināt sprintu atpakaļ uz sākuma vietu, atkal pieskaroties ledum ar roku. Šo vingrinājumu ir vērts darīt aptuveni minūti, veicot trīs atkārtojumus. Starp atkārtojumiem slidojiet nesteidzīgi vienu līdz divas minūtes, lai atgūtu elpu. Kad ar laiku jau sāksiet pierast pie šī ritma, slodzi var palielināt mēģinot kustības veikt ilgāku periodu, mainīt distanci vai samazināt atpūtas laiku. Pat vismierīgākā slidošana var sadedzināt vairāk nekā 450 kalorijas stundā.

Labs treniņš dzestrajā gaisā var būt arī sniega sprints. Te noderēs jebkurš ar sniegu klāts lauks, kā arī ūdens izturīgi vai pārgājienu apavi un atbilstošs skaits ar apģērbu slāņiem. Ledus parasti neveidojas ap zāles lauku, tāpēc ir droši doties skrējienā laukā pa svaigi piesnigušu sniegu. Izmēģiniet kā skriešanu tā arī lekšanu, pietupienus un vienkāršu, vecmodīgi bērnišķīgu spēlēšanos sniegā – pikošanos vai sniegavīra celšanu, starp sprinta sesijām. Ir tikai dažas lietas fitnesa pasaulē, kas spētu uzmundrināt vairāk nekā skrējiens pa svaigi kritušo sniegu. Un kas par trieciendevu imunitātes stiprināšanai!

Ja nu galīgi nespējat atrast vajadzīgo motivāciju un enerģiju sportot ziemā, tad izmēģiniet tā vietā vienkārši “spēlēties”. Jūs varat sadedzināt diezgan daudz kaloriju spēlējoties svaigā gaisā. Labākā daļa jebkurai spēlei ir tā, ka jums nav sajūtas, ka nodarbojaties ar sportu, bet tik un tā palīdzat savai sirdsdarbībai. Mazliet prieka veidojot sniega eņģeļus un 214 kalorijas vidēji tiks nodedzinātas stundas laikā, vai, piemēram, pikošanās – 319 kalorijas stundā. Celsiet sniegavīru? Atvadieties no 285 kalorijām!

Ja jūs nekad iepriekš tā īsti neesat bijis ziemas cienītājs, sāciet ar koncentrēšanos uz lietām, kuras jūs mīlat darīt, un kā šis gadalaiks spēj sniegt jaunas iespējas jūsu fitnesa rutīnā un veselības uzlabošanā.

© 2017   www.sniegaklubs.lv